nfs e3Durante la scorsa settimana, tutti i fan della serie hanno potuto provare un brivido lungo la schiena dato l'annuncio della closed-beta di Need For Speed.

Sfortunatamente, dopo aver aperto il comunicato abbiamo appreso che questa era prevista solo per le console next-gen - ossia Playstation 4 ed XBox One - ed è stato facile avvertire che era come se stesse per accadare qualcosa di "inaspettato".

Difatti, come da comunicato ufficiale allegato qui di seguito, dobbiamo per forza di cose annunciarvi che il rilascio della versione PC Windows di Need For Speed slitta alla primavera del 2016, oltre 5 mesi dopo il rilascio della versione console (la quale non subirà posticipi).

La motivazione che hanno dato gli sviluppatori è quella di voler migliorare le prestazioni sulle differenti configurazioni hardware, ed offrire la miglior qualità grafica possibile con framerate non bloccato a 60FPS.

Ci fa piacere che gli sviluppatori non ci vogliano usare come beta-tester, quasi come è accaduto con Batman Arkham Knight (subito ritirato dalle vendite), ma non ci sembra nemmeno giusto (sopratutto per i molti di noi che hanno già preordinato il gioco!) subire tale smacco a due mesi dalla commercializzazione programmata. Siete d'accordo?

Spunti di lettura: [E3 '2015] EA svela nuovi dettagli sul prossimo Need For Speed

                        [Gamescom '15] Nuovo trailer ed informazioni per il reboot di Need For Speed

At Ghost, we’re united by one common passion... to deliver the best Need for Speed™ experience possible. And at every step of the development process we're guided by our community. Whether that’s reading your comments on Facebook or Twitter, watching your videos on YouTube, or joining in with the discussion on Reddit, the conversation we've been having as fans of Need for Speed is enormously important and we’re working to reflect it in the game we're building.

Part of the conversation includes hearing from our PC community that an unlocked frame rate in Need for Speed is a massive priority for you, and we fully agree. To deliver this, we’ve made the decision to move the PC release date to Spring 2016. Our PlayStation 4 and Xbox One release dates will remain the same, starting November 3, 2015 in North America and November 5 worldwide. This decision on PC gives us the necessary development time to increase the visuals that we can deliver on PC. We will also include content updates that will have been released on console up to that time, making them available to all PC players from day one.

Need for Speed is also committed to being a live service so we can deliver an ongoing experience that is constantly changing and evolving. We will include free content updates and challenges as ever-present ways for you to earn rewards and continually explore the game.

Since this is a connected game, server stability is at the forefront of discussion, and rightfully so. We will be undertaking a closed beta on PS4 and Xbox One in the coming weeks to help us test our server infrastructure to help prepare for launch. We’re taking great steps to ensure that your experience is not compromised, including having dedicated servers to make host migration a thing of the past.

Once again, we thank you for your continued passion and dedication to Need for Speed, and we look forward to seeing you on the streets of Ventura Bay.

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